مقدس: AFC از بازیکنان دوپینگی حمایت می‌کند




هوشنگ مقدس پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراض تیم ملی فوتبال ایران به AFC اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا حامی بازیکنان دوپینگی است.





اعتراضات ایران در خصوص استفاده تیم ملی فوتبال عراق از یک بازیکن که حق بازی در مسابقات را نداشت، طوفانی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ایجاد کرد اما این طوفان پس از بحث‌های طولانی امروز فرونشست.
  
ایران اعتراضی رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل داد و مدعی شد که نتیجه آزمایش دوپینگ علا عبدالزهرا در زمان حضورش در یک باشگاه ایرانی در سال گذشته، مثبت اعلام شده بود اما این ادعا از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آسیا رد شد.

هوشنگ مقدس، یکی از همراهان تیم ملی فوتبال ایران در این خصوص گفت: اعتراض ما رد شد. آنها اعلام کردند که این بازیکنان می‌تواند به بازی کردن ادامه دهد. عراق فردا می‌تواند بازی کند و ما فردا صبح به خانه برمی‌گردیم.

بیانیه AFC بعد از آن منتشر شد و بدون افشای جزئیات بیشتر این اعتراض مردود اعلام شد.

این تصمیم بعد از چند ساعت مذاکرات پشت درهای بسته در سیدنی، هنگامی که نمایندگان ایران و عراق شواهد خود را به کمیته انضباطی AFC ارائه دادند، اتخاذ شد.

این به معنای آن است که عراق، قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 2007 که جمعه در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌ها در ضربات پنالتی مقابل ایران به پیروزی رسید، می‌تواند در نیمه‌نهایی فردا به مصاف کره‌جنوبی برود.

راضی شنیشل تأکید کرد که اعتراض‌های یازده ساعته تمرکز تیم او را بر هم نزده است و آنها آخرین تمرینات خود را برای این مسابقه انجام داده‌‌اند.

وی در این باره اظهار داشت: پرونده این اعتراض رسما بسته شد و ما چیزی به این موضوع اضافه نمی‌کنیم. اعتراض ایران چیزی بود که آنها به وجود آورده بودند اما به هیچ وجه روی تیم ما و مسابقه فردا تأثیری نخواهد داشت.

تصمیم AFC همچنین سناریوی حذف عراق و جایگزینی ایران را که احتمالا به برنامه‌ریزی مجدد برای مرحله نیمه‌نهایی منجر می‌شد را رد کرد. اعتراض ایران بر روی ادعای آنها در خصوص عبدالزهرا متمرکز بود که در حال حاضر برای تیم الشرطه عراق بازی می‌کند و در زمان حضورش در باشگاه تراکتور سازی در ایران (سال گذشته) پاسخ آزمایش دوپینگش مثبت اعلام شده بود.

بر اساس اسنادی که AFP مشاهده کرده است، نتیجه آزمایش این بازیکن که وادا در کلن آن را تأیید کرده است، برای استفاده از متیل هگزامین این بازیکن مثبت اعلام شده است.

در ایمیلی که تاریخ آن به سپتامبر سال گذشته برمی‌گردد، فیفا قول داده بود که در این خصوص اقدام کند اما هیچ مدرک ثبت شده‌ای در خصوص محرومیت عبدالزهرا وجود ندارد.

مقامات ایرانی یک بار دیگر این موضوع را در تاریخ 21 ژانویه با فیفا مطرح کردند، یعنی یک روز بعد از اینکه تیم ملی فوتبال عراق با قرار گرفتن در رده دوم گروه D به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

مقدس اعلام کرد که از نتیجه درخواست ایران ناامید شده است که حذف قهرمان سه دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا را تأیید کرده است. وی در این باره گفت: AFC از بازیکنانی که دوپینگ می‌کنند، مواد نیروزا مصرف می‌کنند و بازی می‌کنند، حمایت می‌کند. من نمی‌توانم این چنین تصمیماتی را بپذیرم.

یک سخنگوی تیم ملی فوتبال عراق نیز درخصوص درخواست ایرانی‌ها اظهار داشت: بگذارید ایرانی‌ها هر چه قدر دلشان می‌خواهد، اینجا بمانند.

عراق جمعه در دیداری حساس و پر هیجان که با تساوی سه بر سه در وقت‌‌های اضافه مقابل ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید، موفق شد در ضربات پنالتی مقابل ایران به برتری برسد.

اتهامات بلافاصله بعد از مسابقه شروع شد، زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به شدت به تصمیم داور برای اخراجی یکی از بازیکنانش برای تمارض اعتراض کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.