۱۰۴ موسسه رسمی روی تحریم ایران کار می‌کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ابعاد مختلف تهاجم اقتصادی علیه کشورمان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۴ موسسه رسمی روی تحریم‌ها علیه ایران کار می‌کند.
  
 رضا رحمانی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای شهرک امام خمینی (ره) تبریز،‌ اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی آرمان‌های خود را به دست آورده و در راستای آن‌ها حرکت می‌کند؛ دشمن از اول انقلاب تاکنون به راه‌های مختلف سعی داشته تا نظام مقدس اسلامی را ساقط کند.

وی افزود:‌ دشمن از زمان پیروزی انقلاب با روش‌های متعدد جنگ نظامی،‌ ترور ، فتنه و تحریم سعی بر آن داشته تا به هدف خود یعنی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران برسد ولی در هر یک از این روش ها با شکست مواجه شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال 88 و بعد از فتنه،‌ دشمن تهاجم اقتصادی را در دستور کار قرار داده و سعی دارد تا از این طریق و تحت فشار قرار دادن مردم محبوبیت نظام را کاسته و نظام را ناکارآمد جلوه دهد؛‌ چرا بیشترین سخنرانی های رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد و تولید بوده است؟ چرا نامگذاری سال های گذشته بر مسایل اقتصادی تاکید داشته است؟ یک طرف نامگذاری‌های سال نمادین است ولی اصل مطلب و تاکید ایشان توجه به برنامه ریزی و مقابله با همین جنگ اقتصادی است.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو اضافه کرد:‌ هم مردم و هم مسئولان باید به این درک برسند که دشمن وارد فاز تهاجم اقتصادی شده و باید آرایش دفاعی در مقابل این حمله داشته باشیم.

همانطور که در جنگ نظامی ادوات نظامی کاربرد داشت و کشور توانست با روحیه ایثارگری آحاد ملت از پس دنیا بر آید، این بار هم می‌تواند از این جنگ ناعادلانه سربلند بیرون آید به شرطی که همه حساسیت موضوع را درک کنیم.

رحمانی تاکید کرد: در جنگ نظامی ادوات مشخص بود ولی در جنگ غیر نظامی و نرم این چنین نیست، باید متناسب با تهاجم ابزار و شیوه داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت و نقش عربستان در این حربه اقتصادی علیه ایران، ابراز کرد:‌ عربستان در جنگ تحمیلی به صدام کمک مالی و نظامی می‌کرد،‌ ضرر عربستان در کاهش قیمت نفت که معادل 140 میلیارد دلار است خیلی کم تر از میزان کمکش به صدام می باشد، این خود نشان دهنده حجم و اهمیت این تهاجم برای دشمنان انقلاب به شمار می رود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:‌ بر اساس بررسی‌های به عمل آمده 104 موسسه رسمی بر روی ایران و تحریم علیه کشورمان کار کرده و نظر می‌دهد و هدف همه آن‌ها یکی است ایجاد نارضایتی مردم از نظام.

نماینده تبریز،‌ آذرشهر و اسکو افزود: با وجود تحریم‌های همه جانبه شدید علیه کشورمان و فشارهای موجود کشور ما شکست نخورده و در راه دستیابی به آرمان‌هایش پیش می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.