نشست خبری فیلم کمدی"ایران برگر" در روز نهم جشنواره فجر 33


نشست خبری فیلم کمدی
نشست فیلم سینمایی "ایران برگر" در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
  
نشست فیلم سینمایی ایران برگر با حضور حمید گودرزی و سحر جعفری جوزانی (بازیگر) مسعود جعفری جوزانی ( کارگردان) و شهره لرستانی (بازیگر)  و تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری) و هادی کریمی (نویسنده) و فتح الله جعفری ( تهیه کننده ) برگزار شد .

منتقد این مراسم عزیزالله حاجی مشهدی بود.  

مسعود جعفری جوزانی درباره فیلم کمدی انتخاباتی خود گفت : ایران برگر یک فیلم ساده در مورد دموکراسی بین مردم است  و هیچ سمبلی در ان وجود ندارد . چماق نشانه چماق است لیوان هم نشانه لیوان . و هیچ منظور دیگری در این فیلم نیست.

وی افزود : سختی کار بیشتر بر دوش فیلمبردار و بازیگران فیلم بود . فیلمسازی تنها کاری هست که در اینجا بلدم . و فقط همین را بلدم . 

تورج منصوری گفت : همه ما سعی کردیم یک کار تیمی را باهم انجام دهیم  . قطعه ای که برای ارکستر نوشته شده بود همه سعی کردیم مانند یک نوازنده اجرا کنیم . هیچکس در فکر خود نمایی نبود  وساز ناکوک نزد . وقتی فیلم نامه را خواندم ترسیدم که آیا می شود دقیقا مثل متن ، اجرا هم کرد یا خیر. 

حسن زاهدی (صدابردار ) گفت : این فیلم کار سختی بود برای من . خوشحالم از اینکه کاندید سیمرغ بلورین برای این فیلم شدم زیرا برای این فیلم  زحمت زیادی کشیده شده بود

مسعود جعفری جوزانی در مورد طولانی بودن زمان فیلم گفت : سابقه هر کس نشان دهنده هدف اثر اوست  . من فکر نمی کنم فیلم طولانی باشد . این عادت غلطی است که فیلم ها 90 دقیقه باشند . و کسی که پول می دهد و به سینما می رود حق دارد همه فیلم را ببیند. و ترجیح من هم همین است .

وی در خصوص لهجه لری گفت : فیلمی که در لرستان ساخته شود باید لهجه لری داشته باشد  و قصد ما مسخره کردن نبود و من خودم افتخار می کنم که لر هستم . 
این کارگردان درباره شبیه بودن این فیلم به فیلم "صمد " که مربوط به قبل انقلاب است گفت : این هم یک نظر است . اما منم میدانم چه کردم و هر کس هر برداشتی داشته باشد اصلا برایم مهم نیست . صدای شهرام ناظری در فیلم به جا بود و این نظر من است . 

سحر جعفری جوزانی در باره کلیشه شدن نقشش گفت : این نوع نقش ها خیلی سخت تر است و استفاده از یک لهجه در چند فیلم خیلی دشوار است . من در فیلم دعوت هم نقش دختر لر را داشتم و با این نقش که یک دختر روستایی است بسیار متفاوت است . و فقط لهجه یکی است.

محمدهادی کریمی (نویسنده) گفت : سال 80 بود که اقای جوزانی مشغول ساخت "در چشم باد" بودند که با طرح اولیه ایران برگر را با من در میان گذاشتند . قرار بود در سال 84 و در صدمین سالگرد مشروطه ساخته شود . اما این امر ممکن نشد . 

وی افزود : طرح این فیلمنامه کمدی برای من عجیب بود . از لحاظ روانشناسی این ایده خیلی تراژیک بود زیرا همزمان با ساخت فیلم در چشم باد شکل گرفت . و در واقع کامل کننده ی فیلم "درچشم باد " همین "ایران برگر" است .

حمید گودرزی از تجربه همکاری در این فیلم گفت : تبریک می گویم به عوامل فیلم که کاندید دریافت سیمرغ شدند .مدت ها بود منتظر ایفای نقش در این فیلم بودند که خداروشکر انجام گرفت . 


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

نقل از : نیوزفان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.