نشست خبری فیلم سینمایی "روباه" در روز دهم جشنواره فجر 33


نشست خبری فیلم سینمایی
نشست رسانه ای فیلم سینمایی "روباه" در برج میلاد برگزار شد.
  
نشست رسانه ای فیلم سینمایی "روباه" با حضور بهروز افخمی (کارگردان)، محمد پیر هادی (تهیه کننده)، ماکان عاشوری (مدیر فیلمبرداری)، مرجان شیر محمدی، حمید گودرزی، جلال فاطمی، آرش مجیدی و بابک حمیدیان (بازیگران)برگزار شد. گزیده صحبت های مطرح شده در این نشست را در ادامه بخوانید.

محمد پیرهادی: من با یکی از دوستان فیلمنامه نویس این موضوع را مطرح کردم و بعد از ایشان به سراغ اقای افخمی رفتم  و طرحم را نشان دادم که اقای افخمی مخالفت کرد اما گفت من یک طرح دیگر دارم و اگر اجازه بدید این طرح را کار کنیم و قصه درباره ورود یک جاسوس به ایران و ارتباطش با یک پیک موتوری بود که من هم طرح را پسندیدم و قرار شد کار کنیم.

وی افزود : درباره منابع مالی هم باید بگویم بنیاد سینمایی فارابی و سازمان انرژی اتمی در ساخت این فیلم همکاری داشتند.

محمد پیرهادی درباره دلیل نبودن این فیلم در  آرای بخش مردمی گفت: به نظرم جشنواره نسبت به سه فیلم روباه، مزار شریف و طعم شیرین خیال دچار بی تدبیری شده بود و وقتی از آقای رضاداد سوال کردم ایشان گفتند این یک نکته آیین نامه ای است که من هم از آن بی اطلاعم.درباره کاندید نشدن فیلم ما هم باید بگویم رای داوران قطعا سلیقه ای است و ممکن است یک گروه دیگری ما را کاندید می کردند.

بهروز افخمی گفت : جوایز جشنواره برای من اهمیت ندارد و این جوایز سلیقه این گروه است. شرکت در جشنواره برای سهیم بودن در این جشن با مردم هست ولی فکر می کنم برای برخی از بچه های ما مهم بود که فیلم در چند بخش کاندید شود اما از اینکه فیلم ما بایکوت شده یا خیر بی اطلاعم..

بابک حمیدیان: دوستی من و اقای افخمی در پیاده روی های خیابان ولیعصر شکل گرفته و من بسیار ایشان را آنجا دیدم. من سر فیلمبرداری فیلم کیارش اسدی زاده بودم که آقای افخمی از لوکیشن ما گذشتند و پیشنهاد دادند من در فیلم روباه بازی کنم.

بابک حمیدیان در ادامه پیامک ایرج کریمی که در بیمارستان بستری است را خواند و نیما حسنی نسب (مجری) هم از دو منتقد بیمار این روزهای سینمای ایران محمد تقی فهیم و حسسین معززی نیا یاد کرد.

جلال فاطمی: اصولا حضور در صنعت سینمای ما کمی خطرناک است ولی به من همیشه به عنوان یک بیگانه نگاه شده ولی من همیشه خواستم بگویم که قصد سویی ندارم و دوست دارم کار کنم.

بهروز افخمی:قصد من با مطرح کردن قضیه دوران تازه و ارتباط آن با وزارت مربوطه فقط جهت تفریح بوده و البته آن شوخی خیلی ارزش حضور در اکران عمومی ندارد و فقط ویژه اصحاب رسانه است.من در این فیلم خیلی شانس آوردم چرا که از ابتدا نقش حمید را برای حمید گودرزی نوشته بودم و این را از زمان مونتاژ فیلم قرنطینه در ذهن داشتم و بازیگران دیگر را هم از فیلمهایی که داوری کرده بودم انتخاب کردم.

محمدد پیرهادی درباره انصراف برخی از بازیگران از پروژه گفت: آقای تنابنده ابتدا با ما قرارداد بست و دستمزدشم را از من گرفت ولی برای من شرط گذاشت که باید سریعا از پروژه بروم چون قرار است فیلم خودم را کلید بزنم ولی من گفتم فیلم قطعا طولانی خواهد شد و ایشان انصراف داد.آقای رامبد جوان درگیر پروژه خندوانه بودند و البته با ایشان قراردادی بسته نشد و فقط شفاها صحبت حضورش شده بود. آقای عرب نیا هم از نظر مالی با ما به توافق نرسید.



تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

نقل از : نیوزفان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.